منابع
- اجلالی، پرویز. (1383)، دگرگونی اجتماعی و فیلمهای سینمایی در ایران، جامعه شناسی فیلمهای عامه پسند، تهران: نشر فرهنگ.
- اندرو، دادلی. (1365)، تئوریهای اساسی فیلم، ترجمه: مسعود مدنی، تهران: انتشارات عکس معاصر.
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. (1384)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: نشر آگه.
- شرام، ویلبر؛ لایل، جک؛ پارکر، ادوین بی. (1377)، تلویزیون در زندگی کودکان ما، ترجمه: محمود حقیقت کاشانی، تهران: مرکز تحقیقات و مطالعات و سنجش برنامهای صدا و سیما.
- راودراد، اعظم؛ همایونپور کیارش. (1383)، جامعه هنرمند و هنرمند جامعه: تحلیل جامعه شناختی آثار بهرام بیضایی، نشریه هنرهای زیبا، شماره 19.
- کرلینجر، فردریک نیکلز. (1382)، مبانی پژوهش در علوم رفتاری (جلد دوم) ترجمه: حسن پاشا شریفی، جعفر نجفی زند، تهران: آوای نور.
- مک کوایل، دنیس. (1385)، درآمدی بر نظریههای ارتباط جمعی، ترجمه: پرویز اجلالی، تهران:.دفتر مطالعات وتوسعه رسانهها.
- هیوارد، سوزان. (1381)، مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی، ترجمه: فتاح محمدی، زنجان: نشر هزاره سوم.
- Butsch, Richard. (2008). The Citizen Audience, Crowds, Publics and Individuals. UK. Routledge.
- Danesi, Marcel. (2009). Dictionary of Media and Communication. London. . M. E. Sharpe.
- Herzog, H. (1943). “Waht do we really Know about daytime. Serial listener?” In Lasarsfeld and Stanton, Radio Research, New York: Duell, Sloan and pearce.
- Jeacle, Ingrid. (2008). “Going to the movies”: accounting and twentieth century cinema. The University of Edinburgh Business School, Edinburgh, UK. www.emeraldinsight.com/0951-3574.htm.
- Jensen, Klaus Bruhn. Rosengern . Karl Erik. (2005). Five Traditions in Search of the Audience. In Denis MCQuail. Peter Golding, Elsde BensEuropean Journal of communication. Theory and Research. London. Sage pub.
- Jones, Carl Mounsey. (1997). "The Film Audience Relationship: Laugher at a comic Film". A thesis presented to the teacher college, Collombia University.
- Katz, Elihu. blumler, Jay G. Gurevitch Michael. (1947). Utilization of Mass Communication by Individuals. In E. Katz, J. Blumbler Use of Mass Communications Current perspectives on Gratifications Research. Sage pub.
- Klapper, joseph. (1960). The Effect Of MassCommunication. NewYork. Free Press.
- Klapper, Joseph T. (1963). Mass Communication Research: An Old Road Resurveyed. In public Opinion Quarterly (4)27.
- Krcmar, Maria. Godbold Kean, Lind. (2009) “Use and Gratifications of Media Violence: personality correlates of Viewing and Liking Violent Geners”. In: Barrie Gunter and David Machin Media Audiences. Vol3. sage.
- McGowan and Kunkle Sheila. (2004). Lacan ana Contemporary Film. NewYork. Other Press.
- McQuail, Denise. Gurevitch, Michael. (1984). Explaining audience behavior: Three approaches considered. In E. Katz, J. Blumbler Use of Mass Communications Current perspectives on Gratifications Research. Sage pub.
- Mulvey, Laura. (2003). Visual Pleasure & Narrative Cinema. In Will Broker and Deborah JermynThe Audience Studies Reader. London and NewYork. Routledge.
- Nicholas, joe. Price, John. (1998). Advanced Studies in Media. UK. Thomas Nelson& Sons Ltd.
- Palmgreen, Philip. Rayburn, J. D. (1985). An Expectancy-Value Approach to media gratification. In K. E. Rosengern . L. A. Werner and P. Palmgreen, Media Gratifications Research: Current Perspective. Sage Publication.
- Rosengern, Karl Erik. (1974). Use and Gratifications: A Paradigm outlined. In Blumler, Jay G. & katz Elihu. The Use of Mass Communications Current Perspectives on Gratifications Research. Beverly Hills, California, Sage Publications.
- Srinivas, Lakshmi. (2004). Tea Leaves or Tracking?Anticipating of the audiencefor popular cinema. Wellesley college.
- Wilson, Tony (2009). Understanding Media Users From Theory to Practice. Uk. Wiley-Blakwell Publication.
- Wolf, K. M. & Fisk, M. (1949). Why children read comics. In Communication Research, New York: Harper.