منابع
-        اجلالی، پرویز. (1383)، دگرگونی اجتماعی و فیلم‌های سینمایی در ایران، جامعه شناسی فیلم‌های عامه پسند، تهران: نشر فرهنگ.
-        اندرو، دادلی. (1365)، تئوری‌های اساسی فیلم، ترجمه: مسعود مدنی، تهران: انتشارات عکس معاصر.
-        سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. (1384)، روش‌های تحقیق در علوم رفتاری، تهران: نشر آگه.
-    شرام، ویلبر؛ لایل، جک؛ پارکر، ادوین بی. (1377)، تلویزیون در زندگی کودکان ما، ترجمه: محمود حقیقت کاشانی، تهران: مرکز تحقیقات و مطالعات و سنجش برنامه‌ای صدا و سیما.
-    راودراد، اعظم؛ همایون‌پور کیارش. (1383)، جامعه هنرمند و هنرمند جامعه: تحلیل جامعه شناختی آثار بهرام بیضایی، نشریه هنرهای زیبا، شماره 19.
-        کرلینجر، فردریک نیکلز. (1382)، مبانی پژوهش در علوم رفتاری (جلد دوم) ترجمه: حسن پاشا شریفی، جعفر نجفی زند، تهران: آوای نور.
-        مک کوایل، دنیس. (1385)، درآمدی بر نظریه‌های ارتباط جمعی، ترجمه: پرویز اجلالی، تهران:.دفتر مطالعات وتوسعه رسانه‌ها.
-        هیوارد، سوزان. (1381)، مفاهیم کلیدی در مطالعات سینمایی، ترجمه: فتاح محمدی، زنجان: نشر هزاره‌ سوم.
-  Butsch, Richard. (2008). The Citizen Audience, Crowds, Publics and Individuals. UK. Routledge.
-  Danesi, Marcel. (2009). Dictionary of Media and Communication.     London. . M. E. Sharpe.
-  Herzog, H. (1943). “Waht do we really Know about daytime. Serial listener?” In Lasarsfeld and Stanton, Radio Research, New York: Duell, Sloan and pearce.
-  Jeacle,  Ingrid. (2008). Going to the movies”: accounting and twentieth century cinema. The University of Edinburgh Business School,  Edinburgh,  UK. www.emeraldinsight.com/0951-3574.htm.
-  Jensen,  Klaus Bruhn. Rosengern . Karl Erik. (2005). Five Traditions in Search of the Audience. In Denis MCQuail. Peter Golding,  Elsde BensEuropean Journal of communication. Theory and Research. London. Sage pub.
-  Jones, Carl Mounsey. (1997). "The Film Audience Relationship: Laugher at a comic Film". A thesis presented to the teacher college, Collombia University.
-  Katz,  Elihu. blumler, Jay G. Gurevitch Michael. (1947). Utilization of Mass Communication by Individuals. In E. Katz, J. Blumbler Use of Mass Communications Current perspectives on Gratifications Research. Sage pub.
-  Klapper, joseph. (1960). The Effect Of MassCommunication. NewYork. Free Press.
-  Klapper, Joseph T. (1963). Mass Communication Research: An Old Road Resurveyed. In public Opinion Quarterly (4)27.
-  Krcmar, Maria. Godbold Kean, Lind. (2009) “Use and Gratifications of Media Violence: personality correlates of  Viewing and Liking Violent Geners”. In: Barrie Gunter and David Machin Media Audiences. Vol3. sage.
-  McGowan and Kunkle Sheila. (2004). Lacan ana Contemporary Film. NewYork. Other Press.
-  McQuail, Denise. Gurevitch, Michael. (1984). Explaining audience behavior: Three approaches considered. In E. Katz, J. Blumbler Use of Mass Communications Current perspectives on Gratifications Research. Sage pub.
-  Mulvey,  Laura. (2003). Visual Pleasure & Narrative Cinema. In Will Broker and Deborah JermynThe Audience Studies Reader. London and NewYork. Routledge.
-  Nicholas,  joe. Price,  John. (1998). Advanced Studies in Media. UK. Thomas Nelson& Sons Ltd.
-  Palmgreen, Philip. Rayburn, J. D. (1985). An Expectancy-Value Approach to media gratification. In K. E. Rosengern . L. A. Werner and P. Palmgreen,  Media Gratifications Research: Current Perspective. Sage Publication.
-  Rosengern, Karl Erik. (1974). Use and Gratifications: A Paradigm outlined. In Blumler, Jay G. & katz Elihu. The Use of Mass Communications Current Perspectives on Gratifications Research. Beverly Hills,  California,  Sage Publications.
-  Srinivas, Lakshmi. (2004). Tea Leaves or Tracking?Anticipating of the audiencefor popular cinema. Wellesley college.
-  Wilson,  Tony (2009). Understanding Media Users From Theory to Practice. Uk. Wiley-Blakwell Publication.
 
-  Wolf, K. M. & Fisk, M. (1949). Why children  read comics. In Communication Research,  New York: Harper.