منابع
- اسدی، مرتضی. (1389)، امر اخلاقی در ضرب المثلهای ایرانی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اجتماعی علامه طبا طبایی، مطالعات فرهنگی.
- اشتراوس، انسلم و کوربین، جولیت. (1390)، مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای، ابراهیم افشار، تهران: نشر نی.
- افشانی، سیدعلیرضا؛ عسکری ندوشن، عباس؛ فاضل نجف آبادی، سمیه. (1388)، باز تولدی نقشهای جنسیتی در کتابهای فارسی مقطع ابتدایی. پژوهش زنان، دوره 7، شماره 1.
- باردن، لورنس. (1375)، تحلیل محتوا، ملیحه آشتیانی و محمد یمنیدوزی سرخابی، تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
- بستان، حسین. (1385)، بازنگری نظریه نقش جنسیتی، پژوهش زنان، دوره 4، شماره 1 و2، بهار تابستان.
- جنکیز، ریچارد. (1381)، هویت اجتماعی، تورج یار احمدی، تهران: نشر شیرازه.
- حجازی ، الهه؛ براتیان، مسعود. (1386)، سیمای زن در کتابهای فارسی دوره ابتدایی: راهی به سوی دستیابی به فرصت برابر، فصلنامه خانوده و پژوهش، سال اول، شماره 20.
- حجازی، الهه. (1385)، بررسی تحلیل کتابهای فارسی و تعلیمات دینی دوره ابتدایی، تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش.
- حجازی، الهه؛ اعزازی، شهلا. (1385)، ما و دختران امروز، روان شناسی جنسیت، آموزش و پرورش و توسعه، تهران: دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش.
- ذکایی، محمدسعید. (1381)، نظریه و روش در تحقیقات کیفی، فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 7.
- رسولی، مهستی؛ اتشانی، امیر. (1390)، رویکرد تحلیل محتوا در کتب درسی، تهران: نشر افکار.
- ریترز، جورج. (1383)، نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر، محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی.
- شیخاوندی، داور. (1385)، بازتاب هویتهای جنسیتی در کتابهای تعلیمات اجتماعی آموزش ابتدایی و دوره راهنمایی تحصیلی، فصلنامه تعلیم و تربیت شماره 87.
- صادقی جعفری، جواد. (1387)، بررسی سیمای زن در ادبیات کودکان با تأکید بر تغییرات اجتماعی، مطالعات زنان، دوره 6.
- فروتن، یعقوب. (1389)، جامعهپذیری جنسیتی در کتابهای درس مدارس ایران، زن در توسعه و سیاست، پژوهش زنان، دوره 8، شماه 30.
- فروتن، یعقوب. (1390)، زنان و زبان: بازنمایی هویت جنستی در کتابهای زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی مدارس ایران. مطالعات زنان، پاییز، شماره 2، سال 9.
- فکوهی، ناصر. (1383)، تاریخ اندیشه و نظریههای انسان شناسی، تهران: نشر نی.
- فلیک، اووه. (1388)، در آمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه: هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
- قادری، مصطفی. (1389)، نظریههای انتقادی تعلیم و تربیت: نقد برنامه درسی مدرنیته و سرمایه داری متأخر، تهران: یادواره کتاب.
- گرت، استفانی. (1385)، جامعه شناسی جنسیت، کتایون بقایی، تهران: نشر دیگر.چاپ سوم.
- گیدنز، آنتونی. (1387)، تجدد و تشخص جامعه و هویت فردی در عصر جدید، ناصر موفقیان، تهران: نشرنی.
- گیدنز، آنتونی. (1387)، جامعه شناسی، ترجمه: حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
- مجتهدی، مهین. (1381)، برسی باورها و ارزشهای دانش آموزان، خانواده، در کتابهای درسی درباره تساوی جنسیتی، در همایش ملی مهندسی اصلاحات در آموزش و پرورش، 20 و 21 مرداد.
- محمدپور، احمد؛ بوستانی، داریوش؛ صادقی، رسول؛ رضایی، مهدی. (1388)، تحقیق فمینیستی: مبانی پارادیمی و مجادلهای انتقادی. پژوهش زنان، دوره 7، شماره 21.
- محمدپور، احمد. (1388)، تحلیل دادههای کیفی: رویهها و مدلها، مجله انسان شناسی، دوره دوم، سال یکم، شماره پیاپی10.
- محمدی اصل، عباس. (1386)، جنسیت و دیدگاههای نئو فمینیستی، تهران: گلرنگ یکتا.
- محمدی اصل، عباس. (1389)، جنسیت و زبان شناسی اجتماعی، تهران: نشر گل آذین.
- نرسیسیانس، املیا. (1385)، مردمشناسی جنسیت، نشر افکار.
- هولمز، ماری. (1389)، جنسیت و زندگی روزمره، محمدمهدی لبیبی، تهران: نشر افکار.
- Butler, Judith. (1990). Gender Trouble: Feminism and the subversion of identity, London: Rutledge.
- Mayring, Philipp. (2000). Qualitative Content Analysis. Theories Methods Applications . Volume 1, No. 2, June.
- Krippendorff, Paisly, G.J & Ph.J. (1969). Stone (Eds), TheAnalysis of Communication Content, New York: Wiley.