منابع:
- استوری، جان. (1381)، مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه، مترجم: حسین پاینده، تهران: نشرآگه.
- اسماعیلی، محسن. (1387)، آزادی تبلیغات بازرگانی و محدودیت‌های آن / از دیدگاه حقوق بین الملل، ایران و اسلام، فصلنامه رسانه، سال نوزدهم، شماره 3، شماره پیاپی 75.
- اسماعیلی، محسن. (1386)، تبلیغات بازرگانی ؛ آثار، وضعیت حقوقی و بایسته‌های قانون گذاری، تهران: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌، چاپ  اول.
- اسماعیلی، محسن. (1385)، حقوق تبلیغات بازرگانی در ایران و جهان، تهران: نشر شهر، چاپ اول.
- الول، ژاک. (1370)، اخلاق شناسی تبلیغات / تبلیغات، بی خبری و بی اخلاقی، مترجم: هومن پناهنده، فصلنامه رسانه، سال دوم، شماره 2.
- برهانی، حوریه سادات. (1387)، کودکان و تبلیغات بازرگانی، فصلنامه رسانه، سال نوزدهم، شماره 3، شماره پیاپی 75.
- بهرامی‌کمیل، نظام. (1385)، آسیب شناسی گفتمان حاکم بر قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی، فصلنامه علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- پاکروان، مولود.(1380)، شیوه‌های تبلیغات بازرگانی تلویزیونی: بررسی تطبیقی پیام‌های بازرگانی در تلویزیون‌های ایران، ایتالیا و لبنان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- پور نوروز، منیژه. (1377)، تحلیل محتوای آگهی‌های تجاری تلویزیونی ویژه کودکان، فصلنامه پژوهش و سنجش (ویژه کودک وتلویزیون)، سال پنجم، شماره 15و16.
- جاودان اصل، بهرام. (1381)، بررسی اصول و معیارهای تبلیغات تجاری در رادیو و تلویزیون، فصلنامه پژوهش و سنجش (ویژه تبلیغات بازرگانی و رسانه)، سال نهم، شماره 29.
- رسولی، محمد رضا. (1382)، بررسی مولفه‌های سبک زندگی در تبلیغات تجاری تلویزیون، فصلنامه علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، شماره 23.
- رسولی، محمد رضا. (1386)، پژوهشنامه تبلیغات، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات.
- روشن، حسن و کامران نوربخش. (1379)، بررسی قوانین و مقررات تبلیغاتی در ایران، مجموعه مقالات نخستین همایش و نمایشگاه «صنعت تبلیغات ایران»، تهران: انتشارات اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، چاپ اول.
- سلطانی، مرتضی. (1384)، اخلاق تبلیغات بازرگانی، قم: مرکز پژوهش‌های اسلامی‌صداوسیما، چاپ اول.
- صادقی فسایی، سهیلا و شیوا کریمی‌. (1384)، کلیشه‌های جنسیتی سریال‌های تلویزیونی ایرانی در سال 1383، فصلنامه پژوهش زنان، دوره سوم، شماره 3، شماره پیاپی 13.
- علی محمدی، محبوبه. (1387)، سیاست گذاری و برنامه ریزی تبلیغات بازرگانی در صداوسیما، فصلنامه رسانه، سال نوزدهم، شماره 3، شماره پیاپی75.
- فون فی لیتزن، سیسیلیا و کاتارینا بوکت. (1384)، کودکان و رسانه‌ها / دیدگاه‌ها و چشم اندازها، مترجم: معصومه عصام، تهران: مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی‌ ایران، چاپ اول.
-  کاسوما، اف. پی. (1375)، اخلاق حرفه‌ای یا قانون اصول اخلاقی، فصلنامه رسانه، سال هفتم، شماره 3، شماره پیاپی 27
- کلهر، کیومرث. (1381)، رویکرد بهره گیری از رسانه‌های گوناگون در بازاریابی و تبلیغ، فصلنامه پژوهش و سنجش (ویژه تبلیغات بازرگانی و رسانه)، سال نهم، شماره 29.
- محمدیان، محمود. (1379)، مدیریت تبلیغات، انتشارات حروفیه، چاپ اول.
- مرادی، نادعلی. (1387)، بررسی ارزش‌های اجتماعی (اخلاقی) مطرح شده در آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی و مقایسه آن با دستورالعمل تهیه و ساخت آگهی‌های بازرگانی صداوسیما، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده صداوسیمای جمهوری اسلامی‌ ایران.
- معتمد نژاد، کاظم. (1387)، مبانی و اصول تبلیغات سیاسی، فصلنامه رسانه، سال نوزدهم، شماره 3، شماره پیاپی75.
- معتمدنژاد، کاظم. (1388)، حقوق تبلیغات بازرگانی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها، چاپ اول.
- مهر افشاء، علی اکبر. (1381)، ناکامی‌های معمول در بازاریابی و تبلیغات، فصلنامه پژوهش و سنجش (ویژه تبلیغات بازرگانی و رسانه)، سال نهم، شماره 29.
- نقیب السادات، سید رضا. (1384)، راهنمای عملی آماده سازی طرح‌های تحلیل محتوا، تهران: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه فرهنگ و معارف.
- همایون، محمدهادی. (1385)، بررسی تطبیقی اصول و مبانی «تبلیغات بازرگانی» در جهان معاصر، اسلام و جمهوری اسلامی‌ ایران؛ یک رویکرد فرهنگی- ارتباطی، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ‌ایران.