-  آشوری، داریوش. (1366)، دانشنامه سیاسی، تهران: انتشارات مروارید.
-امیر انتخابی و جواد حیران. (1388)، نقش رسانه در مشارکت سیاسی شهروندان، مجموعه مقالات رسانه و مشارکت سیاسی، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
-  دهقان، علیرضا و دیگران. (1378)، بررسی رابطه میان افکار عمومی‌ و رسانه، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه.
-  رایف، دانیل و دیگران. (1381)، تحلیل پیام‌های رسانه‌ای، ترجمه: مهدخت بروجردی علوی، تهران: انتشارات سروش.
-  رنی، استین. (1374)، حکومت؛ آشنایی با علم سی است، ترجمه: لیلا سازگار، تهران انتشارات مرکز دانشگاهی.
-  شایگان، فریبا. (1386)، بررسی رابطه دینداری و اعتماد سیاسی، رساله جهت اخذ دکترای جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبائی.
-  قاضی، ابوالفضل. (1375)، حقوق اساسی و نهادهای سیاسی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ ششم.
-  گیدنز، آنتونی. (1378)، راه سوم؛ بازسازی سوسیال دموکراسی، ترجمه: منوچهر صبوری، تهران: نشر شیرازه.
-  مهدی زاده، سیدمحمد. (1389)، نظریه‌های رسانه؛ اندیشه‌های رایج و دیدگاه‌های انتقادی، تهران: انتشارات همشهری.
-  میزتال، باربارا. (1380)، بررسی مفهوم اعتماد در میان جامعه شناسان کلاسیک، ترجمه: ناصرالدین غراب، نمایه پژوهش، شماره18.
-  نقیب السادات، رضا. (1384)، راهنمای عملی آماده سازی طرح تحقیق در روش تحلیل محتوا، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و معارف.
-  ویندال، سون و دیگران. (1376)، کاربرد نظریه‌های ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، تهران، مرکز مطالعات وتحقیقات رسانه‌ها.
-  Gabreil, O. w. (1995). Political Efficacy & trust, Oxford: Oxford University.
-  Rober, G. B. (1986). Key Variables In Social Investigation Rutlege and Kegan Pual plc, p. 201.
 
-  Zito Georgeu. (1975). Methodology & Meaning Network: Praeger Publisher, p 27.