دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1377)
دوره 5 (1376)
دوره 4 (1374)
دوره 3 (1373)
دوره 2 (1372)
دوره 1 (1370)
روش شناسی علوم اجتماعی
تجربه دینی و فضای قدسی (بررسی نسبت تجربه دینی و فضاهای مقدس در شهر قم)

ابوتراب طالبی؛ امیرحسن رضاقلی گل

دوره 30، شماره 103 ، دی 1402، ، صفحه 131-166

https://doi.org/10.22054/qjss.2024.78384.2764

چکیده
   هدف این مقاله فهم نسبت فضای قدسی و چگونگی تجربه دینی و همچنین بررسی ارتباط برساختی این دو از خلل نحوه شکل‌گیری تجربه دینی در چهار میدان مذهبی مهم شهر قم (حرم حضرت معصومه، مسجد جمکران، کوه خضر و گلزار شهدا) است. پرسش پژوهش این است که چه تفاوت‌هایی در الگوهای تجربه دینی کنشگران حاضر در فضاهای قدسی شهر قم وجود دارد؟ تجربه دینی افراد ...  بیشتر

روش شناسی علوم اجتماعی
شناسایی مؤلفه‌های تجاری شدن ورزش فوتبال در ایران

زهره مهدوی فر؛ باقر ساروخانی؛ امیر مسعود امیرمظاهری

دوره 29، شماره 98 ، مهر 1401، ، صفحه 121-196

https://doi.org/10.22054/qjss.2023.68203.2654

چکیده
    این تحقیق باهدف شناسایی مؤلفه‌های تجاری شدن ورزش فوتبال در ایران، با استفاده از روش آمیخته اکتشافی (تحلیل مضمون و دلفی)، انجام شده است. اعضای پانل بر اساس روش نمونه­گیری هدفمند تعداد 42 نفر می­باشند. یافته­­ها نشان داد: تعداد 8 مضمون به­عنوان تم­های نهایی شناسایی شدند که عبارت‌اند از: 1. رواج خریدوفروش و قیمت­گذاری فوتبالیست­ها؛ ...  بیشتر