دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1377)
دوره 5 (1376)
دوره 4 (1374)
دوره 3 (1373)
دوره 2 (1372)
دوره 1 (1370)
نویسنده = %D9%86%D8%B9%DB%8C%D9%85 %D8%A8%D8%AF%DB%8C%D8%B9%DB%8C
تعداد مقالات: 5
روزنامه نگاری سنتی و روزنامه نگاری سایبر در جامعه اطلاعاتی آثار فن آوری های نوین ارتباطی بر آزادی بیان
دوره 12، شماره 28.29 ، خرداد 1384، ، صفحه 133-171
چکیده
در این مقاله به این پرسش کلیدی پاسخ داده خواهد شد که آیا گفتمان تعیین دستور جلسه و برجسته سازی و نیز جریان یکسویه اطلاعات در روزنامه نگاری سنتی چاپی به سوی سطح وسیعی از توده های مخاطب درحال انتقال است یا خیر و آیا روزنامه نگاری آنلاین با گونه پیشتازش یعنی روزنامه نگاری سایبر که با تکیه بر تکنولوژی های نوین ارتباطی در این انتقال گفتمان ... بیشترپلیس و مردم در مطبوعات: تحلیل محتوای شیوه ارائه رابطه پلیس و مردم در مطبوعات ایران
دوره 12، شماره 28.29 ، خرداد 1384، ، صفحه 273-313
چکیده
بر اساس نظریه های کارکردی جامعه شناسی نظام، « مطبوعات» با تصویرسازی از چهره پلیس، و عملکرد و رابطه آن با مردم می توانند در حفظ امنیت روانی جامعه ایفای نقش کنند. ایفای چنین نقشی تحت تأثیر ریشه های شکل گیری و تداوم حیات مطبوعات و پلیس در کشور و نیز فضای سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه قرار دارد. با تحلیل محتوای مطالب مطبوعات و تقارن ... بیشترمعیارهای روزنامه نگاری مطلوب در ایران: بررسی دیدگاه های استادان دانشگاه و روزنامه نگاران
دوره 10، شماره 23 ، آذر 1382، ، صفحه 1-42
چکیده
این تحقیقی کوششی در تبیین معیارهای روزنامه نگاری مطلوب در ایران از دیدگاه استادان دانشگاه و روزنامه نگاران به منظور ارائه یک الگوی مناسب برای فعالیت های روزنامه نگاری است. آگاهی از این دیدگاه ها میتواند به شناخت معیارهای روزنامه نگاری مطلوب کمک کند. بدین لحاظ ضمن مروری بر نظریه های مطبوعات، معیارها و اصول اخلاق حرفه ای و شیوه های ... بیشتربررسی میزان اعتماد دانشجویان به رسانه های خبری
دوره 4، شماره 7.8 ، اسفند 1374، ، صفحه 179-216
چکیده
مفهوم «اعتماد» مخاطبان به رسانه های خبری از مفاهیمی است که سالهاست مورد توجه پژوهشگران علوم ارتباطات قرار گرفته است. این بررسی که به چگونگی اداراک دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به میزان اعتماد آنان به اخبار داخلی و بین المللی رسانه های خبری توجه دارد، موارد زیر را مطرح میکند: ا- در مورد اخبار داخلی ... بیشترساختار اخبار خارجی در روزنامه های تهران
دوره 2، شماره 3.4 ، خرداد 1372، ، صفحه 29-55