دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1377)
دوره 5 (1376)
دوره 4 (1374)
دوره 3 (1373)
دوره 2 (1372)
دوره 1 (1370)
مقایسه نقش ارتباطات میان‌فردی و رسانه‌های جمعی در رفتار سیاسی مطالعه تطبیقی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهر تهران

هادی خانیکی؛ مصطفی رهبر؛ الهام گوهریان

دوره 23، شماره 74 ، آذر 1395، ، صفحه 1-36

https://doi.org/10.22054/qjss.2016.7218

چکیده
  میان‌فردی» و «رسانه‌های جمعی» در رفتار سیاسی و سهم هر یک از این دو در اطلاع‌رسانی و تصمیم‌سازی سیاسی است. بدین منظور از نظریه جریان دومرحله‌ای ارتباطات لازارسفلد که توسط رابینسون اصلاح و تکمیل شده و همچنین نظریه راش درباره ارتباطات سیاسی استفاده شده است. بر اساس نظریه رابینسون افراد جامعه حداقل به سه بخش رهبران، پیروان ...  بیشتر

الگوهای مختلف ارائه پیام‌های سلامت سنجش نگرش مخاطبان درباره تأثیر الگوهای مختلف ارائه پیام‌های سلامت تلویزیون ...- هادی خانیکی - حبیب راثی تهرانی

هادی خانیکی؛ حبیب راثی

دوره 23، شماره 73 ، شهریور 1395، ، صفحه 33-61

https://doi.org/10.22054/qjss.2016.7208

چکیده
    طراحی پیام‌های سلامت مقوله‌ای میان‌رشته‌ای است که از حوزه ارتباطات سلامت سرچشمه ‌گرفته است. آنچه در این مقاله بدان پرداخته‌ایم، سنجش میزان تأثیر الگوهای مختلف ارائه پیام‌های سلامت بر مخاطبان تلویزیون است. پرسش مهم مقاله این است که چگونه رسانه‌ای مانند تلویزیون از طریق الگوهای متفاوت ساختاری تولید و پخش پیام‌ها و اطلاعات ...  بیشتر

کنشگری و قدرت در شبکه‌های اجتماعی مجازی «مطالعه کارکردهای فیس‌بوک در فضای واقعی»

هادی خانیکی؛ حسین بصیریان جهرمی

دوره 20، شماره 61 ، شهریور 1392، ، صفحه 45-80

https://doi.org/10.22054/qjss.2013.9797

چکیده
  چکیده شبکه‌های اجتماعی مجازی در سال‌های اخیر زمینه کنشگری را بیش از سایر رسانه‌های متأخر فراهم آورده‌اند. گفتمان قدرت، که زمانی متفکران علوم انسانی را از جنبه‌های گوناگون، به تفسیر و تأویل این کنش‌ها وا می‌داشت،  اکنون در فضای مجازی به نحو پیچیده و شبکه‌ای تعریف می‌شود. بر این اساس کنشگری کاربران، به دنبال خود، بسیج و همسویی ...  بیشتر

«تئاتر برای توسعه» به مثابه رسانه: فرایند شکل‌گیری و ویژگی-های ارتباطی

هادی خانیکی؛ لیدا کاووسی

دوره 19، شماره 59 ، اسفند 1391، ، صفحه 142-173

https://doi.org/10.22054/qjss.2013.6884

چکیده
  این مقاله در چارچوب تحولات نظری ارتباطات توسعه به طرح و بررسی تی‌اف­دی[1] و ویژگی­های آن پرداخته است. تی­اف­دی محصول دو چرخش پارادایمی در ارتباطات توسعه از نظریات خوش­بینانه «مکتب نوسازی» به نظریات انتقادی «مکتب وابستگی» است که در چارچوب گفتمان «توسعه از نوعی دیگر» و نظریات «ارتباطات مشارکتی» شکل گرفت ...  بیشتر

تأثیر سازوکارهای ارتباطی اینترنت، بر الگوهای تعامل کنشگران فضای سایبر ایران

هادی خانیکی؛ محمود بابائی

دوره 19، شماره 56 ، خرداد 1391، ، صفحه 73-116

https://doi.org/10.22054/qjss.2012.894

چکیده
  چکیده سازوکارها و ابزارهای ارتباطی اینترنت، به دلیل فراهم کردن امکان  تعامل، اشتراک‌گذاری و شکل‌گیری شبکه‌های ارتباطی در بین کنشگران فضای سایبر، از دیدگاه علوم ارتباطات و جامعه‌شناسی مقوله‌ای دارای اهمیت است. بررسی تعامل انسان - انسان در فضای سایبر، و تأثیر این‌گونه تعامل‌های متکی به سازوکارهای ارتباطی فناوری اینترنت، می‌تواند ...  بیشتر