%0 Journal Article %T آسیبشناسی گفتمان حاکم بر قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی %J فصلنامه علوم اجتماعی %I دانشگاه علامه طباطبائی %Z 1735-1162 %A بهرامی کمیل, نظام %D 2006 %\ 05/22/2006 %V 13 %N 33 %P 155-188 %! آسیبشناسی گفتمان حاکم بر قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی %K آسیب شناسی %K آگهیهای بازرگانی %K تبلیغات %K توسعه %K جنسیت %K صنعت تبلیغات %K قوانین و مقررات %K کودک %K گفتمان %R %X در این مقاله با بررسی قوانین و مقررات تبلیغات بازرگانی و شرایط سیاسی -اجتماعی حاکم بر صنعت تبلیغات در ایران دو گفتمان حاکم براین صنعت از همدیگر متمایز می شود. گفتمان اول، گفتمان اطلاعاتی - امنیتی قبل از انقلاب ۵۷ و گفتمان دوم گفتمان مذهبی - ایدیولوژیک بعد از انقلاب ۵۷ است. در گفتمان بعد از انقلاب دو نگاه انتقادی و آسیب شناسانه قابل مشاهده است. نگاه انتقادی از سال ۵۷ تا پایان جنگ و شروع دوران سازندگی ادامه پیدا میکند. نگاه آسیبشناسانه نیز از دوران سازندگیجوانه زده و تا به امروز ادامه پیدا کرده است. نویسنده در انتها نتیجه میگیرد درگفتمان های قبلی معیارها و اولویت های اقتصادی در حاشیه قرار داشته است. %U https://qjss.atu.ac.ir/article_5351_f80d026fa71d964ea46307dcf4e1741f.pdf