دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1377)
دوره 5 (1376)
دوره 4 (1374)
دوره 3 (1373)
دوره 2 (1372)
دوره 1 (1370)
کلیدواژهها = رسانههای جمعی
تعداد مقالات: 4
مقایسه نقش ارتباطات میانفردی و رسانههای جمعی در رفتار سیاسی مطالعه تطبیقی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهر تهران
دوره 23، شماره 74 ، آذر 1395، ، صفحه 1-36
چکیده
میانفردی» و «رسانههای جمعی» در رفتار سیاسی و سهم هر یک از این دو در اطلاعرسانی و تصمیمسازی سیاسی است. بدین منظور از نظریه جریان دومرحلهای ارتباطات لازارسفلد که توسط رابینسون اصلاح و تکمیل شده و همچنین نظریه راش درباره ارتباطات سیاسی استفاده شده است. بر اساس نظریه رابینسون افراد جامعه حداقل به سه بخش رهبران، پیروان ... بیشترتحلیل جامعهشناسی حوزه عمومی در ایران پس از انقلاب (1357-1394) -محمدتقی سبزهای
دوره 22، شماره 71 ، اسفند 1394، ، صفحه 48-89
چکیده
هدف اصلی مقاله حاضر معرفی و تحلیل جامعهشناختی ابعاد، مؤلفهها، کارکردها و آسیبهای حوزه عمومی ایرانی است. چارچوب نظری مقاله بر نظریههای ارسطو، جان راولز، چارلز تیلور، هانا آرنت، اُلریش رُدل، کُنتن فرانکن برگ، هلموت دُبیل، یورگن هابرماس، آندره آرهتو و جان کوهن استوار است. روششناسی این مقاله مطالعه کتابخانهای، خوانش تاریخی ... بیشترمطالعه پیمایشی عوامل فرهنگی- اجتماعی مرتبط با هویت ملی نوجوانان
دوره 21، شماره 66 ، آذر 1393، ، صفحه 170-205
چکیده
چکیدهبه باور بسیاری از صاحبنظران، دوره نوجوانی مرحله حساس شکلگیری هویت است. نوجوانان در این دوره سنی پایه و اساس تعهد تعمیمیافته و احساس تعلق عاطفی به جامعه خود را کسب میکنند. تحقیق حاضر با بهرهگیری از ادبیات نظری و تجربی مرتبط به بررسی تجربی نقش و تأثیر عوامل فرهنگی – اجتماعی در پیشبینی هویت ملی نوجوانان پرداخته است. این ... بیشترتاملی در روند حقوق مطبوعات
دوره 18، شماره 53 ، شهریور 1390، ، صفحه 210-232