دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1377)
دوره 5 (1376)
دوره 4 (1374)
دوره 3 (1373)
دوره 2 (1372)
دوره 1 (1370)
سینمای ایران، مخاطب و نیازها‌ی فردی و اجتماعی

علی اصغر کیا؛ سعید شاه حسینی

دوره 21، شماره 64 ، خرداد 1393، ، صفحه 1-34

https://doi.org/10.22054/qjss.2014.341

چکیده
  چکیده پژوهش حاضر با هدف شناخت رابطه‌ نیازهای فردی و اجتماعی مخاطب سینمای ایران با میزان استفاده‌ او از این سینما انجام شده است. روش این پژوهش، پیمایش بوده است که سعی دارد بر اساس نظریه‌ها و مفاهیم مرتبط با مخاطب‌ فعال و استفاده‌ و رضامندی، به این سوال اساسی پاسخ دهد که چه رابطه‌ای بین استفاده از سینما برای رفع نیازهای فردی و اجتماعی ...  بیشتر

«مخاطبان در متن» در سه کتاب مقدس

مهدی محسنیان راد

دوره 18، شماره 53 ، شهریور 1390، ، صفحه 1-43

https://doi.org/10.22054/qjss.2011.6826

چکیده
  مخاطب واژه‌ای به جامانده از اعصار منتهی به ارتباطات شفاهی است که حتی می‌توان اثری از آن را در نوشته‌های ارتباطی 2300 سال پیش ارسطو نیز دید.آنان گروه‌هایی از مردم بودند که به عنوان مخاطب «خطابی» برای شنیدن یک سخنرانی، گفتار یا بحث در یک جا جمع می‌شدند. بعدها و پس از اختراع رسانه‌ها، انسان‌های آن سوی رسانه‌ها - از جمله کتاب‌های ...  بیشتر